юли 28

Русенският университет ще прави мрежа от сайтове

Колектив от Русенски университет „Ангел Кънчев” спечели конкурс за създаване на мрежа от сайтове на специализираните научни съвети към Висшата атестационна комисия. Проектът е с национален мащаб и значение…

Възлагането на този проект на Русенския университет е още едно доказателство за нарастването на неговото значение и авторитет в национален мащаб.

Да бе да, Белоев, хайде по-полека с хвалбите … особенно това с нарастване на значението и авторитета ;) Хайде не на мене тия трикова ала парфюми по лев и седемнайсет килото. Като видим какво ще направите, тогава ще ви хвалим. Все пак, да пожелаем успех на Анелия и екипа от студенти.

32 коментара

  1. От край време следя блога ти и забелязвам една тенденция на „хейтъризъм“ към РУ – какъв ти е проблема с ВУЗ-а, честно!? Не мога да поумея защо която и да е било изява на ВУЗ-а, в каквато и да е медия бива количествено (понеже не е качествено) оплюта от тебе…

    РУ ли си завършил, преди колко време?

    Ако приемаш съвети – ок, ти имаш свое мнение, разбирам това, но ще е хубаво, когато критикуваш, да критикуваш градивно, или поне да се обосновеш някак… Нали се сещаш, че обосновка от сорта на „РУ е блато“ въобще не е обосновка и те превръща в … точната дума е „хейтър“… До колкото разбрах от постовете ти – ти си способен и качествен „кадър“, не искам да вярвам, че си хейтър…

    Всеки, независимо за каква институция, организация, фирма или човек говорим има нужда от „контра“ – чудесно е, когато има хора, които изразяват активната си позиция. Но е гадно, когато добра гледна точка се определя с фраза от рода на „червеното не ми харесва, защото не е синьо…“

    Приличаш на разбран човек, надявам се, че ще схванеш гледнта ми точка…

    Comment by Цветелин Павлов — юли 28 @ 13:27

  2. Ок, “хейтъризъм” – сега ли го измисли това ? И „омраза“ да беше казал, пак шях да те разбера.

    Меко казано, наистина не харесвам Русенкия Университет. Ама много меко. И аз се опитвам да съм малко по-цивилизован, и не пиша всичко както точно го мисля. Също така, въпреки че много хора го заслужават, гледам да не споменавам имена. А това дали е количествено или качествено – не ми пука, смятам д апродължавам да пиша каквото се искам.

    > РУ ли си завършил, преди колко време?
    Завършил съм РУ, през юни 2002. Част от колегите ми са, или бяха доктуранти. Познавам някой от преподавателите, и имам много близки наблюдения върху кой какво може и знае в нашата катедра (КСТ). Казвам всичко това, защото знам какво пиша.

    > …да критикуваш градивно, или поне да се обосновеш някак…
    Как да се обоснова, като трябва да кажа, че еди кой е крал сорс кодове, за да прави проекти, или че еди кой си нишо не разбира, и Ñ‚.н. Опитвам да съм конкретен до колкото мога, без да казвам имена когато критикувам. Ð’ редките случай, в които похвалвам някой, като Данчо (Калмуков), Цветан (Христов), Владо (Дончев), Светлин Петров, или както в този пост – Анелия – им използвам имената.

    > …точната дума е “хейтър”…
    Това, че ти, или някой друг, четейки блога, ме мисли за „хейтър“ не е проблем за мен. Не може да сме перфектни.

    > Приличаш на разбран човек, надявам се, че ще схванеш гледнта ми точка…
    Ако искаш да съм конкретен, се обади някой път да те черпя една бира, и да ти разкажа какво съм видял, и какви са ми впечетленията от Русенския Университет.

    Comment by Kaloyan — юли 28 @ 17:24

  3. Всъщност, да, сега го измислих… :-)

    Използвах тази така красива българска думичка „хейтър“ :-), а не го нарекох „омраза“, защото не виждам причините ти да мразиш университета толкова, а хората, които плюят без видима причина или просто щото им отива на настроението наричам хейтъри…

    Предполагах, че си завършил РУ през „черните времена“ и това е причината за тази неприязън, затова попитах… А ти мислил ли си, че нещата се променят…?

    Не казвам, че РУ е перфектен, но – ти го каза – „Не може да сме перфектни.“ – смятам, че има повече напредък, отколкото назадък..

    Не искам да те спирам да пишеш от твоята гледна точка. Дори смятам, че е полезно… Според мен, обаче не правиш на никого услуга, когато премълачваш имена. За негативния случай говоря… Ако си убеден, че си прав, ще е по-добре да си ги споменеш кои са тия, „мошенниците“, че да се знаят… Ð’ най лошия възможен случай ще се стигне до дело за клевета… Което, след като си убеден, че си прав, не бива да те притеснява… :-)

    Не те нарекох „хейтър“ с цел да те обидя, а по-скоро с идеята да те предизвикам, да докажеш, че не си…

    Пък и след като си толкова краен, според мен имаш нужда от контрапункт… :-)

    А, да… И на мене не ми допада кой знае колко свръхпопулистката „политика“ на Белоев, но човека си знае работата… Пък докъде ще стигне – да, ще видим всички :-)…

    Comment by Цветелин Павлов — юли 28 @ 19:15

  4. Хех, развесели ме, какво значи „черните години“ ?

    Иначе не се обиждам от квалификации като „хейтър“, както правилно си забелязъл, всеки има право на собствено мнение. А за Белоев – всеки е по-добър то Марко Тодоров. Ето едно конкретно име.

    За финал – ако си студент в момента, сигурно си забелзъл кои са деца на преподаватали, кои са слагачи, кои са зъбрачи, кои са някакви връзкари и Ñ‚.н. При мен, точно тези след като завършихме останаха в университета. Това е с малки изключения – като Цветан например. Сега се замисли кои са били тези, които са преподавали на нас (и сега на вас) ? Кой от тях е „парашутист“, попаднал чрез връзки, кой е дете на „академични“ родители, кой е роднина или любовница на еди кой си и Ñ‚.н. Ако искай ви вярвай, но пак е същатата тъжна картинка. Тези всичките персонажи, като не могат да свършат никаква работа познай какво правят – то не бяха интриги, то не бяха очевидно нарушаване на правилата, то не бяха кофти решения (откровенни тъпотии), то не беше хвалене и болни амбиции, и Ñ‚.н.

    Ако те интересува, може да ти разкажа, но както вече казах, не ми се пише тук – не искам малкото свястни хора в университета които познавам да пострадат от това, че съм настъпил по болното его някоя мижитурка от университета.

    Comment by Kaloyan — юли 28 @ 19:37

  5. Всъщност ми става все по-интересно… :)

    Не, не съм студент, завърших КСТ през 2005-та… Сега работя там и имам поглед върху нещата „отвътре“… Затова се засягам, когато името на цялата „институция“ е оронено заради някой мижитурка вътре, което, както се досещаш е и причината да предпочитам да говориш с имена директно – който си е надробил попарката да си я сърба…!

    Comment by Цветелин Павлов — юли 28 @ 19:42

  6. Хех, къде работиш точно – в ЦИКО-то ли ?

    Иначе потърси в блога снимката на мижитурките ;)

    Comment by Kaloyan — юли 28 @ 19:44

  7. Да, ЦИКО…

    Comment by Цветелин Павлов — юли 28 @ 19:54

  8. Виж, признавам, с ЦИКО-то нямам никакво вземане-даване ;) Докато бях студент кандидатсвах за администратор там, обаче след подвизите ви в Novell-ската мрежа за свободен достъп първи курс, се сетиха кой съм и ме отсвириха. Което аз сметнах за тъпо – всеки администратор трабва да е и малко хакер, нали ;)

    Като каза, че искаш имена – ето едно име и една весела случка. Имаше едно протеже на Кожухаров, Хилми Хилмиев се казва, не знам виждал ли си го – водеше някои от упражненията на Кожухаров 2000-2001, после какво стана с него не знам. Че така, аз и един приятел имахме една идея (това е дълга и широка), и както и да е, озовахме се при Кожухаров. Хилми беше един от „китайците“, който без искам „пострада“ няколко пъти в NetWare-ската мрежа докато бях първи курс. Вижда ни при Кожухаров, извиква го в залата (ние сме в кабинета му) и му казва (после предадено ни от Кожухаров) „Този тука така и така, хакер, чупи мрежи, опасен е“ ;) Който е бил в NetWare-ската мрежа знае за какво става дума, там всички бяхме на две нива – малко поразбиращи, и нищо неразбиращи. Обаче на, мижитурката запомнила с лошо. Той самия се изживяваше тогава като „хакер“, обаче номера минаваше само при „нищо неразбиращите“. Че така, „опасен“ съм бил. Шибана глупост. Тъпо парче беше. После на някакви упражнения при Кожухаров вика „ти ако се интересуваш от мрежи, има една фирма в града, която търси такива специалисти (2000 година), ЕлитСат се казва“… „Ами че аз там работя“ му викам ;) Тогава щях да се напикая от смях , като му видях физиономията. Тъпото е, че аз в ЕлитСат просто вдигах телефоните и две команди под *nix не мога да напиша ;) Обаче мижитурката нали е тъпо парче, изчерви се. Хилми, Хилми, тъпо парче си ти .. ех как се сетих днес за тебе.

    Comment by Kaloyan — юли 28 @ 20:26

  9. Кажи ми за “черните години” ;) Това при Марко Тодоров ли е ?

    Comment by Kaloyan — юли 28 @ 20:32

  10. :-) „а-а-а, за Хилми ли питааш“, … Наследих Хилми… На неговото място съм – за него колкото хубави мнения има, толкова и лоши – 50/50… От това което наследих … абе няма да е колегиално от моя страна да изразя мнението си… Но определено е бил повече оратор, от колкото разработчик :-) Последното, което знам за него е, че се върна в Разград и си откри фирма…

    „Черните времена“ наричам времето преди преди Марко (преди последния му мандат) – тогава РУ беше само трамплин за WAT в САЩ… Никакъв възход, шуробаджанащина и прочее… а за образУвание не ства и дума дори – всъщност това което лъха от постовете ти…По стечение на обстоятелствата – моите студентски години… За щастие това се проемени (променя) и ВУЗ-а тръгна нагоре, поне според мене и според това, което виждам… (Мнението ми не е миродавно – по принцип съм болен оптимист) Незнам колко заслугата е на Марко – там също имам поглед (много) от близо и честно казано силно му симпатизирам… По мое мнение него го провалиха хората под него (може би не случайно)… Но пък от друга страна – ако положим, че лидерът трябва да си избере подходящи подчинени, то значи там е бил провалът му…
    Сега при Белоев и Смрикаров не се заблезва подобно нещо – хората от долу „жужат“… Не знам как го постигнаха, но е факт, а щом това е добре за ВУЗ-а, добре е и за мене… :-)

    Comment by Цветелин Павлов — юли 28 @ 21:01

  11. За щастие в ЦИКО няма Novell вече… За много голямо щастие на всички :-)

    Comment by Цветелин Павлов — юли 28 @ 21:04

  12. Точно сега в университета стават лоши неща. Историята за „затворените“ дипломни защити предполагам, че не си я чул (щом си още оптимист). За мижитурките, които са в момента в КСТ катедрата, също съм писал. Може университета да върви напред (според теб, разбира се), но определено в КСТ, ЕЕА, и Информатиката при педагозите нещата отиват на по-зле и по-зле (или поне така изглежда от където аз гледам).

    За Марко – при мен не беше ректор (стана ректор чак през 2003), беше лектор ;) И имам лоши впечетления. Обачи ти щом му симпатизираш, няма лошо. Както казва шефа, мненията са като задниците – всеки си има негово собствено.

    Comment by Kaloyan — юли 28 @ 21:30

  13. :)
    Определено виждам застой в „компютърните катедри“, но той си е по default – няма как под шапката на МОН да смогнеш да предаваш винаги „пресни“ неща… Всъщност има как, но и това ще стане скоро…
    Прав си, че не съм я чувал, а това е странно, повечето неща за ВУЗ-а ги знам, разкажи я, моля…

    Comment by Цветелин Павлов — юли 28 @ 21:35

  14. Аз не говоря за учебната програма, или за техниката и Ñ‚.н. Абстрахирай се от това, не става дума за такива „централни“ или „генерални“ проблеми. Говоря за съвсем конкретни постъпки, и за една политика на толериране на шуробаджанащината, и използването на университета като инструмент за лични облаги, за ширещата се некадърност и Ñ‚.н. Нека да има конкуренция, но нека да е на това кой каква квалификация има, кой колко е умен, кой колко работи и Ñ‚.н. Те там масово се крадат един друг, правят интриги, и от всичко това познай колко научени излизат студентите. Шибана мръсна глупост.

    Comment by Kaloyan — юли 28 @ 22:01

  15. Друг пример че нещата са зле са програмите за обмен с други университети – Сократес, Еразмъс и Ñ‚.н. Навремето беше егати боя, имаше много кандидати и малко места, и като се пратят протежетата, връзкарите и „децата“ на даскалите, за малкото остващи места бюха едни класирания по успех, едни изпити по английски и Ñ‚.н. Сега … сега има много места, но няма кой да пратят! Трябва да пратят някакив слабаци, понеже няма други, обаче те разбираш ли, се притеснявали, че това ще урони престижа на Русенския Университет, като видят какви средностатистически некадърници са изпратили. Абе … шибана мръсна глупост.

    Comment by Kaloyan — юли 28 @ 22:08

  16. ИИИбаси чат руума дето го обърнахте.

    За РУ или добро или нищо. Като се сетя по-добре да мълча. Шуро-баджанащината е на всички нива. Даже май и хигиенистките са все хора на някой.

    И не обиждайте Novell. Има още много хляб в него. И залата с Новел беше хубава – някак имаше чар.

    Comment by peter — юли 29 @ 20:20

  17. Хех, коя зала ? Ð’ първи корпус долу залата за свободен достъп ли ? Или „новата“ зала за доктуранти ? Или някоя друга – знам, че горе на 4 етаж при педагозите имаше още една мрежа NetWare3, а при нас в шести корпус имаше NetWare4 (ЕCSNet), която после май стана NetWare5, и към където беше вързана залата за доктуранти.

    Comment by Kaloyan — юли 29 @ 20:23

  18. В Централен корпус до катедрите по математика и чертане.

    Не си спомням името – беше с едни 386 с по 2 мегабайта рам. Или май бяха с по 4?

    Comment by Peter — юли 30 @ 00:30

  19. Аха, залата за свободен достъп … имаше стъклен параван, зад който стояха „администраторките“ и „сървърите“

    Comment by Kaloyan — юли 30 @ 08:56

  20. Ихааа…. Някой си спомня за мене. Ураааа. Тъп съм и тъпо парче ще си остана, верно е, а разработчик никога не съм бил и няма как да стана, нали съм си тъпо парче. Цецо може да го потвърди. Само с Калоян относно думичката „протеже“ малко не съм съгласен, ама нали съм много тъп не мога да се аргументирам защо. Иначе Цецо „моят наследник“ е прав Калояне, в Разград съм и да ти кажа тъпея в тъпия град, то и за такива като нас трябва да има мястро по белия свят

    Comment by Хилми Хилмиев — януари 4 @ 01:42

  21. П.П. Калояне, сетих се от де си взаимствал думичката „протеже“ за Хилми. Тази статия (публикувана понастоящем в твоя сайт), я бях виждал още през 2002, беше писана от доц. Ирина Желязкова, КСТ, РУ. Виждам, че си публикувал копие от нея с малко промени (например заличени имена като Светлин Петров и Цветомир Христов ако не греша, радвам се, че поне моето име там не е заличено): http://afks.kaloyan.info/pra/ecsnet.html

    Явно съм те трогнал наистина, щом си запазил името ми. Най-сетне един човек да ме оцени по достойнство.
    За мен, тъпото протеже, „китаеца“ на Кожухаров, е невероятно да видя името си изписано от велик ум в умна статия.

    Comment by Хилми Хилмиев — януари 4 @ 02:49

  22. Хилми, а за много години ;) Тази приказка кой е велик и кой е тъп хайде да не я правим, ти си знаеш, че не си ми от любимците, а пък дали наистина си тъп или не, само за тебе има значение. Статията от АФКС не е писана от Ирина Желязкова, а от „Рени Желязков“, които е псевдоним на един от авторите:

    http://kaloyan.info/blog/593/afks-net/

    Иначе, заличил съм тези, които смятам че е правилно. Докато завърша имах възможността да разбера, че е проблема не е от Светлин Петров или Цветан Христов (а не „Цветомир Христов“ както ти си го написал), и сега като препубликувам старите неща реших да не ги намесвам отново вътре.

    Comment by Kaloyan — януари 4 @ 09:02

  23. „Виж, признавам, с ЦИКО-то нямам никакво вземане-даване ;) Докато бях студент кандидатсвах за администратор там, обаче след подвизите ви в Novell-ската мрежа за свободен достъп първи курс, се сетиха кой съм и ме отсвириха. Което аз сметнах за тъпо — всеки администратор трабва да е и малко хакер, нали ;)…“

    Калояне, провери моля те, дали пък и в ЦИКО не съм те спрял аз. За мен няма по-безотговорен човек, от умника който
    „… аз в ЕлитСат просто вдигах телефоните и две команди под *nix не мога да напиша ;) Обаче мижитурката нали е тъпо парче, изчерви се“ <- изчервяването беше за твой срам умнико, трябваше ли да те правя на 2 стотинки пред твои колеги. Ти, който твърдиш „и две команди под *nix не мога да напиша“ и „хакерстваш“ в Novell-ската мрежа ползвайки zmei.pas (и/или негови деривати) от Анатолий, като даже не можеш да се аргументираш как работи програмата, еее за мен по-опасен човек няма и именно безотговорността ти ти попречи готин, не аз.

    Само за твое инфо: не ме причеслявай към РУ и да си правиш изводи за РУ със ~690 служителя моля те, защото 2000 – 2001 когато водех вашите упражнения бях студент 5-ти курс и работех на половин щат като „Системен Организатор“ към КСТ и си пишех дипломата под ръководство на Кожухаров. Напуснах веднага след дипломирането си

    Comment by Хилми Хилмиев — януари 5 @ 15:32

  24. За това как точно как съм „хакерствал“ в NetWare мрежата май обаче не си познал, защото каквото и да съм ползвал, съм си го писал сам.

    Тази приказка с изчервяването и умника, продължавай да си го повтаряш, щом си вярваш. Много си велик в минало време. Иначе, браво за напускането на РУ.

    Comment by Kaloyan — януари 5 @ 15:45

  25. Мда-а-а, не се ли сещаш че освен друго съм и комплексар, та с това за миналото си избивам комплекси. А, за напускането, благодаря, тъпото се усети навреме, че мястото му не е там. Жалко, че 3 години по-късно заради по-добрите(?) акушери в Русе, за няколко месеца му се наложи да се върне пак в РУ… за да дриска там където не му е мястото ;-)Та, тогава Цецо ме „наследи“. Хайде готин, остани си със здраве… и както казваше един приятел „Умната“ (макар, че при амбициозен тип като тебе не се и съмнявам, че винаги е така – първо разума, нали?) Всичко най-добро и успехи Калояне, и ще извиняваш за off-topic намесата ми (к’во ли беше off-topic дявол да го вземе?)

    Comment by Хилми Хилмиев — януари 6 @ 00:31

  26. Ловиш риба на сухо, ама хайде – със здраве и умната ;)

    Comment by Kaloyan — януари 6 @ 08:13

  27. Виждам доста странна злоба, въпреки че не съм от КСТ, но имам добра обща софтуерна подготовка на ниво потребител, а не програмист. За мен въпреки това остава необяснимо как се леят думите като река и се хапят хора, които трябва да внушават академизъм. Май нещата определено могат да се нарекат „гнездо на оси“

    Comment by Masterinio — април 19 @ 20:47

  28. И още нещо, казвам го като човек вдъхнал от студентската скамейка. Не е нормално в този университет един студент да е по-информиран от преподавателите си по някои въпроси. Нали се предполага той да бъде студент, а те негови академични пастири.

    Comment by Masterinio — април 19 @ 20:50

  29. Не е нормално в този университет един студент да е по-информиран от преподавателите си по някои въпроси. Нали се предполага той да бъде студент, а те негови академични пастири.

    Comment by Masterinio — април 19 @ 20:51

  30. Влизането в ЕС ще изиграе на БГ „академизма“ лоша шега, защото сега има много по-голям избър къде да учиш, има и степендии и то за такива за които не ти трябват връзки, и за пишман университетите като РУ ще остане само утайката от кандидат-студентите.

    Comment by Kaloyan — април 19 @ 23:48

  31. Къде е Хилми къде е Калоян. Калоян е в скапана България със скапаните лекари, с разбитите тротоари, с разбитите пътища където всеки ден се нервиш или някой бабаит от джип ти крещи. Къде е Хилми. Успял в истинския смисъл, защото живее в Германия за Немска фирма, с подредени пътища, добра и подредена здравна система, а не да те мъчат по болнични пътеки както в БГ. Изобщо хейтъризма на Калоян е ясен, но злобата ти човече си остава за теб. Ясно си зломно парче и такова ще си останеш. А аз съм също един от турците дето са успели в Германия, успешно завършили РУ. Аре бегай по разбитите тротоари и се радвай че печелиш добре…

    Comment by турчин — март 27 @ 17:19

  32. Не знаех, че това е успеха – да живееш в Германия и да работиш за немска фирма. Аз като работя вече 11 година за американска компания, сигурно и аз съм успял да направя нещо успешно – дори може би повече, след като съм VP. Този елитаризъм „България срещу Германия“ е глупав, понеже приравнява всички останали тук, в „скапана България“, а не е така, и не е било така – дори когато Хилми е бил тук. Допълнително, че не деля хората на „турци“ и „българи“.

    Квалификациите най-добре си ги спести, понеже трудно ще ме обидиш, особенно по линия на критиките ми към РУ и от там към случките с Хилми.

    Да се повторя, ловите риба на сухо… ама хайде – със здраве и умната ;)

    Comment by Kaloyan — април 19 @ 22:11

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.