ноември 21

Отново за ИТТ/Сирма – 11 месеца по-късно

Видях, че в „ИТТ/Сирма 9 месеца по-късно“ г-н Владимир Алексиев е публикувал голям коментар. Заради относително големия му обем, както и многото информация представена в него, го публикувам в отделен пост:

Искам да ви дам обективна информация като технически директор на Сирма Солюшънс и Сирма ИТТ. Мисля, че тук е нужна точно обективна информация, защото прочетох коментарите в този и предишния блог, и видях изключително малко информация и изключително много безпочвени обиди, “кой е по-велик” и други празни приказки.

1. Списъчният състав на Сирма ИТТ е 28 в Русе (от тях 15 програмисти), 5 в София (от тях 2 програмисти), и още 6 от Сирма Солюшънс които работим по съвместни проекти с ИТТ (от тях 3 програмисти).

2. Доколкото аз знам, бай Иван е единственият човек в България, който се опитва системно и целенасочено да произвежда софтуеристи (вкл. разработчици, тестери, аналитици и пр). Другият е Наков, но за мен НАРС е “техникум за програмисти”, докато бай Иван опитва да го прави по-дългосрочно, по-фундаментално и в академична среда.

3. Дали Сирма “работи с РУ”: от септември започна Магистърска програма по Софтуерно инженерство в РУ, инициирана и спонсорирана от Сирма. Повечето преподаватели, както и всички асистенти са от Сирма (например аз ще водя Управление на проекти). На същия този сайт Калоян се изказва положително за Варненската ни програма (http://old.kaloyan.info/1547/masters-degree-for-software-engineering), без да е наясно, че същото нещо почна в РУ, а във ВСУ още не е.

4. Като човекът който отговаря за производството, мога да ви уверя, че тези академични инициативи ни струват адски много. На практика правим възрожденско-просветителска дейност, за да запълним някак си дупката, която университетите сами не могат. Да се нарича това “експлоатация” и “фашизъм” е идиотско и обидно.

5. Който не се е опитвал да работи със стажанти, просто няма право да говори за експлоатация и прочее глупости. Мога да ви гарантирам, че им даваме много повече като време и знания, отколкото получаваме като работа.

6. Не знам кой какво е подписвал преди, но ви гарантирам, че сега не се подписва нищо.
Никой не ги връзва студентите да стоят при нас (както например показва случая на Владо Лозанов). А който си мисли, че хората могат да бъдат спрени да говорят каквото искат с някакъв подпис, просто не е в час. (Това може би е възможно в Америка, но не и у нас)

7. В Русе просто няма senior Java хора за взимане. На нас много ни трябват: ако познавате някой с 4-5г опит, моля свържете го с нас. Затова ние сме готови да продължим спонсорството на академични програми, за да си обезпечим кадри за бъдещето.

8. В момента проблемът на новата Магистърска програма по Софтуерно инженерство е, че повечето студенти са си наши хора от Сирма ИТТ. Идеята беше да обучаваме нови хора. Програмата е много сериозна, надявам се другата година да набере популярност и да се запишат повече хора. Ако познавате кадърни млади студенти, моля насочете ги към тази програма.

И накрая един по-емоционален коментар: Калоян пише “дори хора от не хранят топли чувства към ИТТ”. Моля остави Дидо сам да изкаже чувствата си, недей ти да тълкуваш думите му!

Аз мисля, че Дидо много държи на ИТТ, защото правим сериозни неща и защото атмосферата е добра и открита. Иначе нямаше да се върне след 6м студентски обмен в Берлин (още 3ма направиха така). И нямаше да бачка тази събота, за да покрие колегите си, които са на планина. И нямаше да си оставаме приятели, въпреки че в момента се налага да го бръчкам яко.

Сега ще пиша на Дидо да коментира тука.

Радвам се, че най-накрая има толкова обширен коментар, и разбира се не мога да се съглася с всичко в него. Първо, това за „бай Иван“ и „софтуеристите“ звучи като виц. Просто на човек като мен, който е учил в Русенският и на който Станев му е преподавал, това не може да се продаде като истина. Всъщност, той къде ги подготвя тези „софтуеристи“ ? Със сигурност не е в университета. Да не би заради това да преподава толкова калпаво, за да може да обучи „разработчиците“ наистина извън университета, във „фирмичката“ се. Изключително лицемерно.

Второ, това дали Сирма работи с РУ или не, не е било поставяно на дневен ред. Ако сте чели внимателно, питането от преди 11 месеца беше дали „ИТТ“ е работила с университета.

За програмата за обучение мога само да ви поздравя, това е едно изключително добро начинание. Тъпо е, че университети не могат да подговят кадри за бизнеса, и са напълно откъснати от пазара на труда, че се налага компаниите сами да търсят университетите и да организират такива програми. Това, че повечето преподаватели и всички асистенти са от Сирма е също много добра новина, защото почти всички академичните кадри просто не стават: говоря от личен опит в Русенския университет. Наистина се надявам да сте намерили правилните хора, които да ангажирате от РУ за вашата програма. Отново, пожелавам ви успех.

Не знам за магистраската ви програма в Русенския университет, понеже никъде не съм прочел за нея. В това което прочетох в Дневник, пишеше, че програмата ще е позходяща за хора завършили няколко висши учебни заведения, сред които и РУ. Ако ми пратите адресите на места, където пише за тази инициатива, ще се радвам да ги публикувам. Това е една от инициативите, които подкрепям с двете ръце.

Това за „експлоатацията“ е добре, че сте го коментирали, но все пак по-добре за това да говорят хората които работят или са работили за ИТТ. Все пак, ако сте чели внимателно, става дума за периода на „бай Иван“, и преди сливането със Сирма. Коментарите за ситуацията в момента в Сирма/ИТТ са много добри, и както вече съм писал – евала! Нека навсякъде да се чуват такива новини.

Радвам се, че и вие сте на същото мнение като мен да „подписите“. Наистина нужда от подобен „фашизъм“ няма.

Прав сте, че хора няма. Не само с java, ами по принцип. Аз лично вярвам, че ако има един опитен разработчик, то ще си струва инвестицията да се преквалифицира да работи на друга платформа и език. За съжаление обаче, такива хора има много малко и те са вече ангажирани, и си имат добре платена работа, и добро положение в компаниите които са ги наели.

За финал – ако не сте разбрали още, това е моя блог, и в него ще коментирам когото и каквото си искам. Старая се да съм любезен и обективен до колкото мога, но такива „емоционални“ порицания и обвинения като това което е написано най-накря просто не хващат ;) Иначе, които има мнение и иска да коментира – да заповяда!

18 коментара

  1. Я ми помогнете да навържа вагончетата – този Владимир Алексиев какъв се пада на Цветан Алексиев, изпълнителния директор на Сирма ?

    Comment by Lubopiten — ноември 21 @ 15:50

  2. Обективна информация, ма друг път! Супер сте зле – как може господин техническия директор да дава обективна информация за собствената си фирма ?

    Тази магистърска програма и тя е както обичаш да пишеш „мръсна шибана глупост“. Както са писали по-горе, всички в програмата са от ИТТ/Сирма. И за да им е удобно на тях, упражненията почват от 5 часа следобяд (след края на работния ден), и ги държат до 9-10 часа вечерта в университета. Нали се сещате колко много ще научат тези след един 8 часов работен ден, и още 5-6-7 часа в университета. Направо ще „поемат“ и „попият“ всичките знания и информация. Да ви имам и педагогиката, да ви имам и методиката – гении сте виe! Абе тия вашите от Сирма, дето водят занятията, те имат ли някакъв педагогическа квалификация и опит, а ? На пишман даскали ми приличат. Сигурно и накрая всички ще завършат курса, нали ? Ами то такава става при „нормалните“ магистратури, че при тази купената ли ще е по-различно :-)

    Comment by Гаргантюа — ноември 21 @ 16:07

  3. Няма ли нещо ново около Сирма че сте ми много забавни като ви чета :-))) Направо е смешно каква злоба изпитвате към колегите си, но няма лошо, поне се развличам

    Comment by aladin — декември 19 @ 16:09

  4. Аладине, анонимен мухльо, ловиш риба на сухо.

    Comment by Kaloyan — декември 19 @ 16:12

  5. сори не исках да обидя някой. В интерес на истината ми е любопитно как върви магистратурата във Варна, за в Русе стана ясно, но за там някой знае ли как е!?

    Comment by aladin — декември 19 @ 16:43

  6. Нямам идея. Не знам Сирма имат ли блог, или някой бюлетин с новини – там може да пише, особено сега като наближава края на първия семестър.

    Comment by Kaloyan — декември 19 @ 17:23

  7. Какво намерих (как не съм се сетил по-рано просто… мерси на Петър за идеята):

    http://bgrabotodatel.com/company.php?start=0&id_firm=1936

    Вижда се, че много от нещата написани в коментарите, и квалифицирани като „безпочвени лъжи“ (или нещо от сорта) са написани и тук. Явно ИТТ и Иван Станев не се радват на народната любов. Ето това ме разби:

    „Безцереемонно залъгани за свтло бъдеще от продажен унивеситетски преподавател“

    Comment by Kaloyan — декември 20 @ 16:38

  8. БГРаботодател е класика в жанра просто…

    Можеш да намериш безценни мъдрости вътре от вътрешни хора за които даже не си и предполагал.

    Comment by Peter — декември 21 @ 20:06

  9. Знаете ли кой е Владимир Алексиев – ръководителят на осрания проект с детските градини :-) Ето го списъка на цялата дружина:

    * Ръководител Проект: Владимир Алексиев
    * Експерт по анализ на бизнес процеси и системна архитектура: Асен Нелчинов
    * Старши програмисти: Стефан Арабаджиев, Атанас Тодоров
    * Програмисти и поддръжка: Румяна Панова, Румяна Терзиева
    * Експерт по качеството: Светла Върбанова

    http://kalin.sqa.bg/сайта-на-детските-градини-и-сирма-груп/#comment-47

    Comment by Гаргантюа — декември 24 @ 10:01

  10. Калояне,
    Попаднах случайно на блога ти или каквото е там …
    Рядко се изненадвам, но … ти направо ме … смути.
    То бива злоба и ненавист, то може … ама според мен човек трябва да има мярка и морал. Ти плюеш по хората, които са те направили „профи“, които са се опитали да провокират позиция, мироглед, професионална насоченост и са ти дали възможност да можеш да си направиш „трибуна“ от която да се величаеш.
    Четох някъде из коментарите ти „щях да чуя“, този не го познавам и Ñ‚.н. По кротко, защото света, нито започва и слаба богу не свършва с теб. Нещо много се си повярвал, а?
    Ти май се мислиш за съдник.
    Аз също съм завършил Информационни технологии в същата тази катедра и БУЗ (по мое време – Технически университет Русе). Вярно по друго време, не е толкова далече. Да Бени Хил има нужда от помощ (ние му викахме Зеления, заради лентата, която носеше), за другите не мога да се съглася напълно. На мен Иван Станев също ми е водил, но той беше единствения, който се опитваше да „разчупи“ лекциите и да представи нещата интересно. Дори само заради това заслужава уважение. А хора като Смрикаровите го усещаха като реална заплаха и го мачкаха в синхрон с Желязкова.
    Ако не искаш да „изневериш“ на имиджа си в б лога – пиши ми на майла.
    Но на база на публикациите ти, мога само да си мисля, че надуваш балона на самовлюбеността си и само е въпрос на време кога ще спука без да остави нещо след себе си…

    Comment by Toni Dobe — септември 14 @ 00:06

  11. Коментарът ми е принципно към Калоян, а не към конкретната статия към която по някаква случайност се закачи … :)

    Comment by Toni Dobe — септември 14 @ 00:10

  12. @Toni Dobe, радвам се, че така бързо си ме разобличил като надут самовлюбен балон ;)

    Сега, сериозно – ловиш риба на сухо приятелю… Хайде недей ми обеснява кой ме е направил „профи“, защото нито се познаваме, а пък и аз май знам най-добре за себе си. Накратко, за 2 години в Математическата гимназия съм научил повече, отколкото за 5 години в КСТ катедрата. Ти наистина ли вярваш, че хора като Иван Станев, Бени Хил и Желязкова могат да допринесат по някакъв начин за нещо което се допира до професионализма ? Аз знам, че не е така, и го знам от опит. За „света който почвал и свълшвал с мен“… ами познаваме се хората от тези среди – или лично, или по име (и репутация): или ти си мислиш че изолираността ми подхранва самовлюбеността ми и болното ми самочуствие ;) Не си прав, приятелю, не си прав ;)

    Не виждам за какво трябва да ти пиша на „майла“, и на какво точно ще изневеря. Може би не си разбрал още, но този блог е място за моето мнение, и ако не ти харесва или не го чети, или пиши защо не си съгласен. Не харесвам морализаторския тон (особено от анонимки), но пък и не трия коментари, така че ако ще продълщаваш да пишеш за злоба, ненавист, мярка, морал, съдници и самовлубеност, съветвам те да се представиш с истинското си име ;)

    Comment by Kaloyan — септември 16 @ 13:05

  13. :) Май е време да „играя“ коректив пак…

    Не знам какво е нивото на компетентност на доц. Желязкова и на Георгиев, но методите им на преподаване със сигурност са изключително неефективни. Едва ли е необходимо да „изхвърчат“ от там достатъчно е просто трябва някой да ги научи как да преподават. Това, разбира се може и да се окаже твърде трудно… :)

    От Иван Станев нямам лоши спомени – човека наистина имаше различен подход и мога да кажа, че това което преподаваше го научих. На моменти заради него, на моменти въпреки него, но в сравнение с другите общоприети „злодеи“ той си ОК. Според мен… :)

    Comment by Цветелин Павлов — септември 16 @ 14:22

  14. Архивите не умират. Статия от преди година все още буни духовете.

    Comment by growchie — септември 16 @ 14:35

  15. …което е заради глитч във нюз фийда на фейсбук! :) Матрицата е изкривена, скоро ще се появи и Нео! :)

    Comment by Цветелин Павлов — септември 16 @ 15:31

  16. Може би Университетския Нео вече се е появил като Сентинел?

    Comment by Pz — септември 17 @ 12:20

  17. „Какъв се падам на Цветан Алексиев, изпълнителния директор на Сирма“: никакъв. Като основахме Сирма през 1992 не го познавах. След година отидох в Канада, а той се присъедини към Сирма през 1994.

    Lubopiten изглежда бърка Сирма с фамилна фирма. Реално Сирма е МНОГОФАМИЛНА фирма. За сведение, от текущите 350 души в групата, има (поне) 5 с фамилия Алексиев/а, от които 2 семейства (не и Цветан). Общо във фирмата сигурно има 10ина семейства. Но ви гарантирам, че роднини без квалификация и опит не се назначават.

    Comment by Владимир Алексиев — ноември 26 @ 06:49

  18. Г-н Алексиев, благодаря за отговора. Лично според мен няма лощо и да сте фамилна фирма. Интересното е, че сте отговорили почти точно една година след публикуването на текста горе ;) Какво става с магистърската програма ? Ще е интересно да се сподели как е след една година. Мой много близък приятел започна да преподава „design patterns“ на магистрите, но не съм имал шанс още да говоря с него за това какви са му впечетленията.

    Comment by Kaloyan — ноември 27 @ 14:45

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.